© 2011 Duygu. All rights reserved.

Bir şehri yiyip bit(ir)mek

19 Haziran Pazar.
Gaziantep.

Orkide Pastanesi, Vedat Milor‘dan öğrenip gitmek istediğimiz yerlerden.. Pazar sabahı yola koyulsak da oteldekiler de, çarşıdakiler de bilmiyorlar yerini. Bir kaç tane var diyorlar ama tarif bulamıyoruz. Otobüse biniyoruz, herkes başka bir yönü tarif ediyor. Bayazhan’ın oralarda otobüsten iniyoruz kafamız yine karışık. Birden arkamızdan “Afedersiniz!” diye bir ses. Dönüyoruz, otobüste bizi görmüş bir genç kız. “Yanlış anlatıyorlardı ayıp olmasın diye söylemedim, ben bir kaç kere çalıştım orada, şu karşı yoldan aşağıya doğru yürüyeceksiniz, Adidas’ı geçince solda kalıyor”. Bizim için otobüsten inmiş, bu kibar, bu sevecen kıza minnettar kalıyor teşekkür ediyoruz. Tarif ettiği yoldan ilerleyince söylediği yerde görüyoruz Orkide Pastanesi’ni. Gazi Muhtar Paşa Bulvarı, neredeyse Bağdat Caddesi’ni andırıyor. Lüks mağazalar, modern mimari ile yükselmiş binalar… Başka bir Antep şimdi burası.

2011_06_19_gaziantep-2

Alabildiğine büyük menüde kahvaltıdan akşam yemeğine her türlü yöresel ve genel yemeği bulmak mümkün. Katmerden somon ızgaraya uzanan çok geniş bir menü var. Kahvaltı seçeneklerine baktığımızda gözümüze çarpan “Semsek” i soruyoruz garsona: “Antep peynirli köy pidesi”. Siparişlerimiz belli oldu. Katmer, Semsek ve Antep peynirli su böreği. Katmer Zekeriya Usta’ya göre daha ince, daha çok fıstıklı, çıtır çıtır. Ayça’ya, Tuğçe’ye ve bana daha tatlı geliyor. Ama daha güzel 🙂  Semsek çok lezzetli bir pide. İncecik pidenin arasında hafif tuzlu, erimiş, otlu bir peynir var. Dilimler halinde geliyor önümüze. Sunum harika. Antep peynirli su böreği de su böreğine pek benzemese de oldukça lezzetli. Çıtır çıtır dökülüyor üzerinden hamuru. Orkide Pastanesi’nden, yediğimiz herşeyden memnun olarak ayrılıyoruz.

edit

Öğle yemeği için kafamızda çok alternatif var, karar veremiyoruz. Çulcuoğlu meşhur kebapçılardan. Telefon ettiğimizde pazar günü kapalı olduklarını, hizmet vermediklerini öğreniyoruz. Ciğer mi yesek? Ciğerci Ali Haydar Usta, Kalealtı’nda Antep’in en meşhur ciğercisiymiş duyduklarımıza göre. Fakat gittiğimizde karşılaştığımız kapı duvar. Kır Kahvesi‘nin hemen karşısında yeri. Kahvedekiler “bu saatte onu bulamazsınız” diyorlar. gece 3 ile sabah 7 arası açık olurmuş Ali Haydar Usta ve sonra da gidermiş kapısını kapatıp. “Peki ciğer nerede yiyeceğiz?” Cevapları Köşk Kebap.  “Az ilerde..” Tuğçe’nin et şişi dışında herkes ciğer söylüyor burada. Kalın bir pide geliyor, pek dürüm yapamıyor, yemekte zorlanıyoruz. Ciğer lezzetli, güzel pişmiş. Fakat yediğimiz en güzel ciğer olmayabilir.

2011_06_19_gaziantep-16

Ciğer dönüşü İmam Çağdaş ve Almacı Pazarı‘ndan eve dönüş alışverişlerimizi yapıyoruz. Antep fıstığı, baklavalar, pul biber, biber salçası.. Herşey o kadar taze ve o kadar lezzetli ki taşıyabileceğimiz herşeyi yükleniyoruz.

Otele dönüp eşyalarımızı toparlıyoruz. Akşam yemeği için yine kebap ve sıcak yemek hatta baklavayı bir arada yiyebileceğimiz “Aşina” dayız. Aşina, Emniyet Müdürlüğünün tam karşısında, stadın arka tarafında kalıyor. Özellikle dönüş yolu için seçtik burayı çünkü tam karşısından Havaş kalkıyor. Gerçi Yunus Otel’dekiler sağolsunlar Havaş’a binmekten vazgeçtik sonradan 🙂 Aşina’nın yemeklerini tatmak için doya doya 1 saatimiz var, keyif yapıyoruz caddeye bakan açık kısmında. Güleryüz ve servis açısından önceki alışkanlığımıza göre daha az ilgi görsek de yemeklerinin hepsini ayrı ayrı beğeniyoruz Aşina‘da.. Gonca yuvarlama ile açıyor öğünü, Antepevi‘nde yediğimizden daha güzel, nohutu daha bolmuş. Tuğçeyle Ayça alaca çorba içiyorlar. Tarhun baharatlı, buğday, nohut, mercimek, soğan, salça ve hafif acısıyla lezzetli bir çorba bu. Aşure malzemelerinin bambaşka bir şekilde bir araya gelişi..

Aşina

Fındık lahmacun, hafif baharatlı ve acılı, eti yine çok lezzetli.  Antep’te keşfettiğimiz ve çok sevdiğimiz Simit kebabı, Halil Usta‘da yediğimizden daha farklı, bol kimyonlu, daha az acılı. Ama yine çok lezzetli 🙂 İçli köfte ince uzun biçimli. Patates krokete benziyor şekli. 2 gündür yediğimiz ilk fıstıklı yemek. Tuğçe’nin beğenisini kazandı. Son yemekte performanslar düştüğü için herkes farklı bir şey deniyor. Hepimiz herşeyi deneyemiyoruz artık 🙂

Ve Antep’te ilk kez tattığımız Yaprak Ali Nazik. Tadınca yemeden gitmediğimiz için çok memnun oluyoruz. Çok güzel terbiyeli yaprak doğranmış kuşbaşı. Etin kavurmalık yerinden yapılmış. Patlıcanın sarımsağı tam kıvamında. Ayran çok özel değil, nadir olarak normal bardakta geliyor 🙂

2011_06_19_gaziantep-25

Yemekten sonra otele dönüyoruz. Eşyalarımızı alıp bizim için ayarladıkları taksi ile havaalanına geçeceğiz. Bu bahaneyle, Yunus Hotel çalışanlarına, sıcaklıklarından ve  misafirperverliklerinden dolayı bir kez daha teşekkür ederiz. Otel 2 yıldızlı ama hizmet çok daha üstün 🙂 Odalar çok temiz, havlular, yataklar pırıl pırıl. Her tarif soruşumuzda seferber oluyorlar. Gidilecek yer önerileri, taksi ayarlamalar, çay ikramları.. Yüzümüze onlardan bulaşan tebessümle bizi uğurluyorlar hava kararırken Antep‘ten..

2011_06_19_gaziantep-30

Uçağa biniyoruz, 2 günün yorgunluğuyla gözlerimiz kapanmadan önce Antep‘e özel yapılan anons kulaklarımıza takılıyor : “Lütfen akabilecek eşyalarınızı üst dolaplara değil, önünüzdeki koltuğun altına koyunuz.. ”

13 Comments

1. sedatcan sonat

Ağzımı sulandırdın duygu 😀

2. Alper

Harika bu, uzaklardan gitmis kadar oldum gercekten elinize saglik diyorum.

3. GERÇEKTEN ŞEHRİMİZİ ÇOK GÜZEL TANITMIŞSINIZ BEN GAZİANTEP DEN KUTNU ALDIGINIZ YERİN SAHİBİYİM

• Duygu

Teşekkür ederiz, kutnularınız çok güzeldi, çok severek kullanıyoruz 🙂 tekrar görüşmek dileğiyle.

4. TABİ BEKLERİZ TEKRAR GELİRSENİZ MEMNUN KALDISANIZ SEVNDM FACEBOOKTA BİZİM SAYFAMIZ VAR ARKADAŞ OLARAK EKLERSENİZ SEVNRM FACEBOOKTA SAYFAMIZIN İSMİ IRMAK ANTİK

5. Simge Karaca

Gerçekten çok güzel tanıtmışsınız. Sizin bahsetdiğiniz tüm mekanlara gittik bize rehber oldunuz. Teşekkür ederim. Gerçekten YUNUS OTEL konum olarak ve güler yüzlü mükemmel ekibi ile çalışanların misafirperverliği dikkat çekiyor. Yemek konusunda zannedersem İMAM ÇAĞDAŞ’I atlamışsınız benimde size tavsiyem çok harika lezetler sunuyorlar.

• bizemikalsin

Teşekkür ederiz. Çok sevindik deneyimlerimizin sizi referans oluşturabilmiş olmasına 🙂

• Koray

Merhaba,
      Yazılarımızın rehber amaçlı kullanıldığını duymak çok güzel gerçekten 🙂 Ayrıca yorumlarınızla sağladığınız katkı için de çok teşekkür ederiz.
      Bu arada İmam Çağdaş’tan bahsettiğimiz yazı Antep serimizin ilk yazısı, şurada bulabilirsiniz: http://www.bizemikalsin.com/hakiki-lezzetler-diyari/
      Sevgiler…

6. Anonim

Duygucum&Koraycım blogunuz harika! Haftasonu antepteydik, o kadar güzel anlatmışsınız ki rehberimiz oldunuz, çok teşekkür ederiz 🙂

• Duygu

Kim olduğunuzu bilemedik ama yazımızın yararlı olmasına çok sevindik. Teşekkür ederiz 🙂