En tepesinden Floransa
© 2015 . All rights reserved.

Tarih ve Macera Kokan Şehir: Floransa

Klasik İtalya durağımızın bundan önceki durağını kaçıranlar, sizi şöyle alabiliriz:
Roma, Bir Şehri Aşkla Gezmek

16-17 Ekim 2013, Floransa, İtalya.

16 Ekim 2013, Çarşamba

Roma‘dan Floransa‘ya otobüsle geçeceğiz. Sabah kahvaltı sonrası lobide toplaşıp otobüse biniyoruz. Yol 3 saat sürecek diye hayıflanırken otobüste bizi kötü bir sürpriz bekliyor. Bagaj kapağı kapanmıyor! 1 saate yakın ekstra zaman harcıyoruz ve uzun uğraşlar sonucu kapatmayı başarıyorlar ve yola çıkıyoruz. Öğlen 13:00 civarı Floransa‘ya varıyoruz. Bu sefer önce otele eşyaları bırakacağız. Hotel Basilea, Floransa’da şehir merkezinde oteller bölgesinde yer alıyor. Çok garip bir iç yapılanmaya sahip. Labirentvari koridorun en sonundaki odada kalıyoruz.

Eşyaları hızlıca otele bıraktıktan sonra yine hızlı şehir turuna çıkıyoruz İbrahim Bey önde, bizler arkada. 10 dakikalık yürüyüş mesafesinde şehir merkezindeki Il Duomo‘ya ulaşınca otelimizin yeri bizi bir kez daha sevindiriyor. Floransa oldukça küçük bir şehir. Doğu, Batı ve Kuzey bölge Old City, yani eski şehir  olarak geçiyor, Arno Nehri‘nin kuzeyinde kalıyorlar. Nehrin güneyi ise yeni şehir olarak tanımlanıyor.

floransa-2

Eski şehirdeki belli başlı meydanları turladıktan sonra 1,5 günlük serbest zamana geçiyoruz. Floransa’nın hakkını verebilmek için 1,5 gün yeterli bir süre değil. Bu yüzden şehrin sokaklarına daha çok vakit ayırmaya, müze ve sarayları yalnızca dışarıdan gezmeye karar veriyoruz. Floransa şehri.

İlk durağımız Michelangelo Tepesi. Yeni şehrin en yüksek bölgesine kurulmuş tepeye çıkmadan önce tepenin eteklerinde hızlı bir yemek molası veriyoruz. I’Pizzacchiere küçücük mekanı, güleryüzlü servisi ve leziz pizzasıyla bizden tam puan alıyor.

Michelangelo tepesine tırmanan merdivenlerin orta noktasında Giardino della Rose, Gül Bahçeleri var. Burada bizi yukarıda bekleyen manzaranın bir  ön izlemesini yapmış oluyoruz. Basamakları bitirip Piazzale Michelangelo‘ya ulaştığımızda bu zorlu tırmanışın ardında güzel bir ödül olduğunu görmek bizi mutlu ediyor. Tepe, şehri boylu boyunca göstererek insanın ayakları altına seriyor. Güzel manzaranın keyfini çıkardıktan sonra Basilica di San Miniato Al Macte‘ye de son bir gayretle tırmanıyoruz. Kilise yoğun ziyaret edilen faal bir kilise. İçindeki fresklerin bakıma ihtiyaçları var ama restorasyon başlamış bile.

floransa-17

Michelangelo dönüşünde Floransa’nın en ünlü köprüsü Ponte Vecchio kıyısında takılıyoruz, fotoğraf çekiyoruz bolca. Üzeri bir çarşı olan ve daha çok kuyumcu dükkanlarından oluşan köprüyü Dan Brown‘un Cehennem (Inferno) kitabından çok çok iyi biliyoruz.

floransa-26

Floransa’da da tabi ki Hard Rock Cafe koleksiyonumuza katkıda bulunuyoruz. Bu sefer birlikte giderek Hurricane bardağın önce kokteylinin tadını çıkartıyoruz, sonra da kendisinin.

Akşam yemeği ise hemen otelimizin yan sokağında olan Osteria I Brincello. Trip Advisor’ın üst sıralardaki önerileri sayesinde yine keşfediyoruz bu yerel mekanı. İçerisi İtalyanlarla dolu, büyük bir doğumgünü kutlaması bile var. Menüde Floransa’nın meşhur bifteğinden yiyeceğiz. Min. 900gr. olarak söylenen biftek pişmeden önce masaya getirilip onaylatılıyor. Üzerine de enfes kremalı bir tiramisu! Açık ev şarabı da her zamanki gibi muhteşem lezzetli. Bu güzelim yere yaklaşık 60 Euro ödüyoruz. Zaten 40′ı et :)

kolaj-1-800x447

Floransa’daki ilk günümüzün sonunda yorgun argın otele dönüp uyku öncesi ertesi güne hazırlık yapıyoruz.

17 Ekim 2013, Perşembe

Floransa’da 2. günümüze tabi ki Il Duomo‘ya gideceğiz. Girişte aldığınız tek biletle kubbe, kilise, çan kulesi ve vaftizhane ayrı ayrı ziyaret edilebiliyor. Kilisenin önündeki sıra çok uzun olunca kubbe ile başlamaya karar veriyoruz. Henüz burada sıra yok ve hemen günün ilk tırmanışı başlıyor. Brunelleschi tarafından çizilen büyük kubbeye ulaşmak tam 463 basamak anlamına geliyor. Fakat kubbenin dışındaki terastan Floransa’ya bakmak için değer!

floransa-50

Günün erken saatlerinde ayaklarımız yeterince dinlenikken bu turun hakkını veriyoruz. 2. adres ise Çan Kulesi – Giotto’s Campanile. Yine pek çok basamak anlamına gelen kuleden de kubbeyi fotoğraflamak değiyor yine. Vaftizhanenin içi de küçük ama etkileyici. Biz bu 3 noktayı bitirdiğimizde nihayet kilisedeki sıra da azalıyor ve beklemeden içeriye giriyoruz. Santa Maria del Fiore Kilisesi’ne… Kilisenin yer döşemeleri ihtişamlı fakat freskler solgun. Dış bakımla beraber içerinin de yapılacağını umuyoruz. Dışarıdan göründüğü kadar büyük değil iç tarafı. Turumuzu tamamlayıp dışarıdan da öğle güneşinde fotoğraflamaya çıkıyoruz.

floransa-67

Öğle yemeğimiz All Antica Vinao, tripadvisora göre şehrin 2. en iyi yemek yeri olan ayaküstü sandviç mekanı. Çeşitli soslar, etler ve yanında da şarap. Kaldırım kenarında elinde koca sandviçler ve yanında kadeh şarapylarıyla bir sürü insan ve upuzun bir yemek sırası. Beklenen sıraya değen başka bir yerel lezzet keyfi! Yemekten sonra Piazza Degli Signora ve Piazza Uffizi‘ki açık hava müzelerini de geziyoruz, Uffizi Sarayı‘nı dışarıdan fotoğraflıyoruz.

kolaj-2-800x526

Sıra geldi alışverişe! Piazza del Mercato Nuovo, şehrin merkezinde dericileri ile ünlü bu şehrin ayaküstü deri çantalar ve aksesuarlarla dolu meydan bedesteni. Yerli üretim deri çantalar , cüzdanlar, kemerler, eldivenler… Firenze logoları ile pek çok güzel şey. Buradan uzun turlar sonucu Duygu bir çanta beğenerek alıyor. Fiyatlar ucuz değil ama pahalı da sayılmaz.

Otele doğru akşamüstü molası için yola çıkıyoruz. Floransa’nın ünkü dondurmacısı Grom’da bir küçük duraksama sonrası otelin arka sokağındaki San Lorenzo Market‘in içinden geçerek biraz dinlenmek için odaya çıkıyoruz.

floransa-85

Otelin tam karşısında La Divina Osteria bu akşamki yemek noktamız. Çok leziz ve değişik bir menü seçiyoruz kendimize. Deniz ürünlü risotto ve balık ızgara tabağı. Izgara tabağında levrek, kılıç balığı, karides ızgaralar var. Her şey çok lezzetli. Yanında bir şarap dükkanında tavsiye ettikleri Sangiovese üzümünden 1 şişe şarabımızı da keyifle içerek bu büyülü şehirdeki müthiş tatlar ve yapıtlar arasında geçirdiğimiz ayrıcalıklı vaktimizin sonuna geliyoruz.